Sabtu, 3 Oktober 2009

Raya 2009

Selamat Hari Raya Aidilfitri. Maaf Zahir dan Batin semua. Tahun ini pertama kali beraya sebagai cikgu. Macam tak caya je dah keje sebab rasa mcm x puas je kutip duit raya dari cousin2 dan pakcik makcik. Seronok betul beraya semua mak sediakan. Alangkah bertuahnya mempunyai besar keluarga yang bahagia. Gambaran yang paling menarik ialah anak2 buah beratur panjang mendapatkan duit raya dari yang dah bekerja. Dah macam keretapi rupa barisan.

Tahun ni sekali lagi beraya di Kulai (kg sebelah mak) sebab lepas tu nak ke JB merayakannya bersama keluarga sebelah ayah dan kebetulan ada majlis pertunangan dan perkahwinan di sana sebelum ke Melaka berkampung.

Ingin sekali berkongsi kemeriahan membakar lemang, membuat ketupat dan beraya bersama keluarga besar malangnya kamera tertinggal di kampung tanpa sempat download semua gambar2 tersebut. Insya Allah di lain kesempatan akan fadhlun kongsikan juga gambar2 tersebut.

Semalam telah berlangsung sambutan hari raya peringkat sekolah. Ehmm dah macam open house besar2an pulak. Setiap kelas menyediakan pelbagai jenis kuih-muih yang enak untuk dirasa. Bagi kelas Fadhlun pulak tak ada la makanan yang istimewa cuma kami buat 'port luck'. Macam-macam makanan seperti lontong gorg, nasi impit, mee gorg, nasi gorg dsb disumbangkan ibu bapa murid. Manakala yang tidak bawa tumpang la sekaki.

Tiada ulasan: